Binnenvaarttanker Oneri kiest voor smeermiddelen van OK Marine

De afgelopen 5 maanden zijn de gebroeders Last druk bezig geweest met het vaarklaar maken van hun binnenvaarttanker de ‘Oneri’ (Italiaans voor ‘lasten’). Met een breedte van 17,5 meter, een lengte van maar liefst 135 meter en 12 ladingtanks, biedt de Oneri ruimte aan 9 miljoen liter mineralen oliën (o.a. stookolie). De Oneri is uitgerust om zeeschepen te kunnen bunkeren, vaart in het vaargebied Amsterdam – Rotterdam – Antwerpen en kan in principe tot zo’n 1.000.000 liter per uur overpompen.

Oneri

De Oneri gaat 24/7 varen, de broers Stephan en Frank Last week op, week af. Hierbij worden ze ondersteund door een drietal vaste matrozen. Naast de enorme laadruimte, krachtige pompen, meerdere machinekamers en een geavanceerde stuurhut, kent de Oneri meerdere afgescheiden en volledig ingerichte woningen. Hierdoor hebben zowel de schippers als matrozen voldoende privacy en zijn ze van alle gemakken voorzien om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.

Oneri
Oneri

Voor iedere binnenvaarttanker, en zeker voor zo’n bijzonder schip als de Oneri, is het van groot belang dat de juiste smeermiddelen worden gebruikt, zowel voor de motor, pompen als alle andere installaties aan boord van het schip. Om hier zeker van te zijn, kozen de gebroeders Last voor OK Marine als hun leverancier van thermische olie, hydraulische olie en motorolie. We hebben hierbij gekeken naar de benodigde specificaties, de daadwerkelijke toepassing, maar ook het kostenplaatje.

Geleverde producten:

OK thermische olie

OK Heat Transfer Oil voor het verwarmen van de minerale olie in de ladingtanks.

Eni hydraulische olie

Eni hydrauliekolie voor alle hydraulische installaties aan boord van het schip, stuurwerk, bunkergiek, autokraan en pompen.

Shell Rimula motorolie

Shell Rimula R4 L 15W40 voor alle motoren aan boord van het schip.